چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاسخ هوشمند سرویس جی‌میل گوگل با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند بهترین پاسخ‌ها را به هر ایمیل در اختیار کاربران قرار دهد.

جیمیل

براساس گزارش تلگراف، از ابتدا قرار بر اين بود كه ايميل‌ها زندگي انسان را آسان‌تر سازند، اما در عوض به پديده‌هايي زمان‌بر تبديل شده‌اند كه روزانه ساعت‌هاي زيادي از وقت كارمندان را به خود مشغول مي‌كنند.

جي‌ميل به عنوان بزرگترين سرويس ايميل در جهان زماني كه در سال 2004 معرفي شد،‌كار را براي كاربران  ساده‌تر ساخت،‌اما براساس نتايج يك تحقيق، ايميل‌ها هنوز هفته‌اي 13 ساعت از وقت كاربران را مي‌گيرند.

اكنون گوگل راهكاري براي رفع اين مشكل ارائه كرده‌است: پاسخ هوشمند،‌نر‌م‌افزاري كه مي‌تواند به برخي از ايميل‌ها به صورت خودكار پاسخ دهد. اگرچه پاسخ دادن به بعضي‌ از ايميل‌ها به دقت و توجه زيادي نياز دارد و تنها يك انسان بايد مسئوليت آن را به عهده بگيرد، بسياري از ايميل‌ها تنها به چند كلمه ساده براي پاسخ نياز دارند.

برنامه پاسخ هوشمند جي‌ميل با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعي مي‌تواند يك ايميل را خوانده و سه پاسخ متفاوت را براي آن آماده كند. سپس كاربر يكي از سه پاسخ را انتخاب كرده و بدون نياز به تايپ كردن،‌آن را ارسال مي‌كند. با اين‌همه امكان ويرايش متن نيز وجود خواهد داشت.

اين سرويس تا پايان اين هفته در نسخه انگليسي اپليكيشن جي‌ميل در اندرويد و پس از آن در iOS فعال خواهد شد اما هنوز درباره فعال شدن آن در نسخه تحت وب جي‌ميل حرفي به ميان نيامده‌است. اين برنامه براساس دو شبكه عصبي ساخته شده‌است كه گوگل آنها را براي درك زبان طبيعي آموزش داده‌است. شبكه عصبي مي‌تواند با اسكن كردن محتواي هزاران ايميل‌ زبان آنها را بياموزد. در اين سرويس يكي از شبكه‌هاي عصبي براي درك ايميل‌ها و ديگري براي نوشتن پاسخ مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

کد خبر 312664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha